Nawigacja: Start arrow Informacje
Informacje Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
24.01.2008.

Informacje

Sezon falowy 2005/2006 na fali karkonoskiej w pełni.

Na podstawie stale mnożących się pytań pilotów z Unii Europejskiej o możliwościach latania na fali karkonoskiej informujemy, że:

Przez ponad 55 lat wykonując tysiące lotów falowych piloci zdobyli 827 diamentów za przewyższenie 5000 m i ponad 1000 przewyższeń do Złotej Odznaki Szybowcowej.

Jesteśmy najbardziej profesjonalnym w Europie a może i na świecie Ośrodkiem Szkolenia Szybowcowego w lotach wysokościowych.

Posiadamy odpowiednią bazę lotniskową, sprzęt lotniczy z wyposażeniem do lotów wysokościowych i wysoko wykwalifikowany personel lotniczy, który jako jeden z nielicznych w Polsce posiada specjalistyczne uprawnienia i duże doświadczenie instruktorskie w szkoleniu i lotach w ekstremalnych warunkach.

Piloci, którzy chcą latać samodzielnie na fali karkonoskiej, muszą spełniać następujące minimalne warunki:
  1. Nalot ogólny 150 godz. w tym min. 100 godz. samodzielnie i 20 w okresie 12 m-cy.
  2. Warunek przelotowy 300 km do Złotej Odznaki Szybowcowej.
  3. Ważną licencję z badaniami okresowymi, dla pilotów zagranicznych uznaną przez ULC (załatwiamy na miejscu).
  4. Skierowanie z Aeroklubu Regionalnego.
  5. Ważne KWT i KTP zasadnicze.
  6. Ważne KTP w lotach chmurowych (wykonujemy na miejscu).
  7. Ważne KTP w lotach halniakowych (wykonujemy na miejscu lub szkolimy).
  8. Ważne orzeczenie i badania w KNC.
  9. Wpis w książce pilota szybowcowego dopuszczający do wykonywania lotów na fali w Jelenej Górze (załatwiamy na miejscu).
  10. Mapa rejonu lotów w skali 1:200 000 (załatwiamy na miejscu).
  11. GPS lub logger
  12. Szkolenie teoretyczne, egzaminy i loty laszujące na szybowce Junior i Puchacz (wykonujemy na miejscu).

Loty falowe można wykonywać na własnym sprzęcie dopuszczonym do wykonywania lotów w silnej turbulencji i chmurach.

Piloci, którzy nie spełniają powyższych warunków a chcą latać na fali karkonoskiej, mogą wykonywać loty zapoznawcze i treningowe z instruktorem.

Opracował:
instruktor pilot Marek Korneć

Fotografie: Stephan Olessak
Zmieniony ( 24.01.2008. )
 
Advertisement